Support 24/7

I Celfon er vores fornemste opgave at sikre, at dine løsninger fungerer stabilt og – hvis der opstår problemer – at være klar til hurtigt at løse dem. Det betyder, at du kan ringe til os døgnet rundt, alle ugens dage, hvis der opstår tekniske problemer.

Tlf. 92 72 72 72

Driftstatus

Her kan du se info om bl.a. planlagte systemopdateringer og eventuelle driftsproblemer.

Teamviewer

Vi kan supportere dig via et lille stykke software, som giver os mulighed for at koble direkte op til din PC.

FAQ

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål til din telefoni- eller internetløsning.

Der er i øjeblikket ingen rapporteringer

Teamviewer

Nogen gange er det praktisk, at vi kan supportere dig ved at koble os direkte på din PC. Det kan vi gøre på en sikker måde via softwaren Teamviewer. Alt det kræver er, at du installerer programmet på din PC. Softtwaren kan hentes gratis via knappen herunder.

FAQ

Pin/puk koder

Som standard er der ingen Pin/Puk kode på celfons SIM-kort.

SIM-kort virker ikke

Hvis dit SIM-kort ikke virker, kan det skyldes flere ting:

  • Du har lige skiftet selskab og SIM-kortet derfor ikke er aktiveret endnu.
  • Din mobil er låst til et andet teleselskab og virker derfor kun med et SIM-kort fra det selskab, hvor mobilen er købt. Kontakt dit tidligere selskab for hjælp til at låse mobilen op.
  • SIM-kortet er spærret pga. manglende betaling eller spærring. Kontakt kundeservice på tlf. 92 72 72 72
  • Dit SIM-kort er meget gammelt og kan ikke benyttes i din nye mobil – Bestil et nyt SIM-kort.
  • Mobilabonnementet er opsagt

 

Prøv følgende:

  • Sluk mobilen og tag SIM-kortet ud. Indsæt SIM-kortet igen og tænd for mobilen.
  • Prøv at indsætte SIM-kortet i en anden mobil. Hvis dit SIM-kort virker i en anden mobil, kan det skyldes at din mobil mangler en opdatering.
MMS opsætning

Fanen: MOBILDATA
APN: internet

Fanen: MMS
APN: mms
MMSC: http://mmsc.tdc.dk:8002
MMS Proxy: inetproxy.tdc.dk:8080

Fanen: INTERNETDELING
APN: internet

Hvis din mobil bliver stjålet

Ring på 92 72 72 72, så kan en af vores medarbejdere spærre dit SIM-kort.

E-SIM

Sådan scanner du en QR-kode

  • Åbn appen Kamera, og scan din QR-kode.
  • Når notifikationen Mobilabonnement registreret vises, skal du trykke på den.
  • Tryk på Fortsæt nederst på skærmen.
  • Tryk på Tilføj mobilabonnement.

Sådan indtaster du oplysningerne manuelt IOS

Du kan eventuelt indtaste oplysninger om dit abonnement manuelt. Hvis du vil indtaste oplysningerne om dit abonnement manuelt, skal du følge
disse trin:

  • Gå til Indstillinger.
  • Tryk enten på Mobildata eller Mobilnetværk.
  • Tryk på Tilføj mobilabonnement.
  • Tryk på Skriv oplysninger manuelt nederst på din iPhones skærm.

Sådan indtaster du oplysningerne manuelt Android

Du kan eventuelt indtaste oplysninger om dit abonnement manuelt. Hvis du vil indtaste oplysningerne om dit abonnement manuelt, skal du følge disse trin:

  • Gå til Indstillinger.
  • Vælg forbindelse
  • Administration af simkort
  • Vælg E-sim
  • Scan QR-koden ved at holde din telefon henover den
Internet opsætning

Under “internet” tjekker du:
APN  eller adgangspunkt: internet
MCC: 238
MNC: 01
APN type: Default, supl (kan også hedde default)

Under “MMS” tjekker du:
APN eller Adgangspunkt: mms
MMSC: http://mmsc.tdc.dk:8002
MMS Proxy: inetproxy.tdc.dk:8080
MMS port: 8080
MCC: 238
MNC: 01
APN type eller adgangspunktet type: mms

Vi sidder klar med råd og vejledning

Ring til os på tlf.: 92 72 72 72